Jak můžete využít umělou inteligenci v marketingu?

Přidat na Seznam.cz

Technologie jsou všude kolem nás a i ten, kdo se s nimi nechce příliš sblížit, musí někdy přistoupit na to, že je využije, protože bez nich by třeba leccos nezískal. Umělá inteligence, anglicky Artificial Intelligence (AI), je všestranná. Pomáhá nejen v každodenním životě, ale i v práci. Až se někteří hrozí, aby je nenahradila. Jak je na tom sféra marketingu?

AI – tvorba textů na zakázku

Marketing je oborem pestrým a umělá inteligence v lecčem pomáhá. U AI je snadné nastavit určité postupy, z nichž technika prostě neuhne. Pokud se nepokazí. Proto máme různé automaty, a to se může týkat technologických asistentů nebo vozidel. Stačí si vzít telefon. Už jen aplikace Siri vyhledá to, na co jen pomyslíte. Nemusíte si pamatovat hesla, existuje identifikace obličeje, otisků prstů. Firmy komunikují i skrz hlasové automaty, různé chatboty. Pro marketéry samotné je AI přínosem i proto, že má větší kapacitu paměti. Učí se přímo ze zdrojů dat firmy a vše ukládá do systému. Neopotřebuje se jako lidský mozek. Navíc poté aplikuje nahrané postupy, které se osvědčily. Umí nalézt model na každého zákazníka zvlášť podle jeho charakteristik. Nachází tak lepší cesty k zákazníkovi. Rychleji a efektivněji. To jsou ovšem ne tak kreativní činnosti marketingu. Co ale tvůrčí práce? Přece jen pisalek, jak se v hantýrce markeťáků někteří nazývají, pracuje s citem.

Umělá inteligence – první psaný blog AI

Logicky si říkáme, že lidský mozek nemůže nahradit soustava kódů, která pracuje naprogramovaně. Ale i umělá inteligence umí „myslet“, tedy číst a psát. Stačí jí nastavit software. Ten pracuje jako mozek, i on totiž odmala získává informace a zkušenosti. Ty pak aplikuje na další životní situace a technologie toto umí převzít. Shromáždí data a třídí je dle svých zkušeností. Rychleji tak aplikuje další postup. Jazykové modely GPT-3 strojového učení od OpenAI pak umožňují vytvářet i marketingové texty. Nevěříte, že by působily přirozeně? Tak se podívejte na první blog psaný AI. Systém nejen pracoval s textem, aplikuje i nástroje potřebné ke správné propagaci na internetu, využívá SEO, třídění klíčových slov, klade důraz na formulace v titulcích apod. Jen se podívejte zde: https://1blogai.cz/prvni-blog-psany-umelou-inteligenci-ai/, jak takový text vypadá.